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El dólar sigue en imparable caída

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Bundles of USD 20 bills roll through the printing press on July 12, 2012, at the US Bureau of Engraving (BEP) in Washington, DC, where the high-tech presses run 24-hours a day. The BEP is a government agency within the United States Department of the Treasury that designs and produces a variety of security products for the United States government, most notable of which is paper currency for the Federal Reserve. The BEP had its foundations in 1862 with workers signing, separating, and trimming sheets of Demand Notes in the Treasury building. With production facilities in Washington, DC, and in Fort Worth, Texas, during Fiscal Year (FY) 2011, the BEP produced approximately 23.5 million notes a day with a face value of approximately USD USD 453 million. During Fiscal Year (FY) 2011, approximately 5.8 billion notes were delivered at an average cost of 9.1 cents per note. Ninety-five percent of the notes printed each year are used to replace notes already in, or taken out of circulation. Between the Fort Wor
PAUL J. RICHARDS/AFP

El precio del dólar volvió a caer tanto en el mercado entre bancos como en las operaciones al público. Los operadores adjudican la baja a la escasez de pesos que muestra el circuito.

El dólar interbancario promedio operó hoy a $ 31,217, lo que equivalió a una baja de 0,53% después que ayer registrara su mayor pérdida de valor en casi tres años. La última operación del día se hizo a idéntico precio de venta con igual caída.

Se comercializaron US$ 29,7 millones a través de las pantallas de Bevsa sin que el Banco Central participase de los negocios.

También cayó el precio al público en ambas puntas aunque en magnitudes diferentes. La compra terminó a $ 30,70, con una caída de diez centésimos, y la venta lo hizo a $ 31,85, cayendo cinco centésimos frente al cierre previo.

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