Publicidad

Nueva baja del dólar en el mercado local, venta al público cerró a $ 29,10

Compartir esta noticia
Billete: el interbancario ayer se movió entre $ 28,17 y $ 28,20. Foto: AFP
A pressman checks uncut sheets of USD 20 bills on July 12, 2012, at the US Bureau of Engraving (BEP) in Washington, DC, where the high-tech presses run 24-hours a day. The BEP is a government agency within the United States Department of the Treasury that designs and produces a variety of security products for the United States government, most notable of which is paper currency for the Federal Reserve. The BEP had its foundations in 1862 with workers signing, separating, and trimming sheets of Demand Notes in the Treasury building. With production facilities in Washington, DC, and in Fort Worth, Texas, during Fiscal Year (FY) 2011, the BEP produced approximately 23.5 million notes a day with a face value of approximately USD USD 453 million. During Fiscal Year (FY) 2011, approximately 5.8 billion notes were delivered at an average cost of 9.1 cents per note. Ninety-five percent of the notes printed each year are used to replace notes already in, or taken out of circulation. Between the Fort Worth and Wa
PAUL J. RICHARDS/AFP

El billete interbancario promedio operó con una caída de 0,49% y cotizó a $ 28,430. En pizarra del Banco República la compra al público cerró a $ 27,80 mientras que la venta lo hizo a $ 29,10.

El dólar operó este martes a la baja por segunda jornada consecutiva. Esta vez la caída fue de 0,49% con el billete interbancario promedio cotizando a $ 28,430.

La última operación del día se realizó a $ 28,450 con una baja de 0,35%.

En pizarra del Banco República el valor de compra al público cerró a $ 27,80, mientras que el de venta lo hizo a $ 29,10.

En la jornada se operaron US$ 22,3 millones en el mercado local.

El eterno femenino de una imaginativa pintora
Billete: el interbancario ayer se movió entre $ 28,17 y $ 28,20. Foto: AFP

TIPO DE CAMBIO

¿Encontraste un error?

Reportar

Te puede interesar

Publicidad

Publicidad